OD WIOSNY BIORĘ SIĘ ZA SIEBIE

Czy Wy też czujecie wiosnę? Niezależnie od tego czy jeszcze kiedyś sypnie znienacka śniegiem, dla mnie koniec zimy jest już nieodwołalny. Po prostu mam jej serdecznie dosyć. 

Zima to dla mnie trochę pora wegetacji, ciężko jest mi się zmotywować do czegokolwiek, a moją ulubioną aktywnością jest spędzanie wieczorów pod kocem z gorącą, owocową herbatą. Koniec jednak! Z marcem postanowiłam otrząsnąć się  z tego letargu, i porządnie wziąć się za siebie, bo jest co nadrabiać. Moje wiosenne 'biorę się za siebie' jest planem dotyczącym zdrowia i urody, na którego realizację daję sobie czas do lata (choć zapewne będę go jeszcze później kontynuować). Składa się on z pięciu punktów.


1. Upiększenie włosów

2. Zredukowanie cellulitu na udach oraz wyrzeźbienie nóg i pośladków

3. Zmiana garderoby na bardziej świadomą

4. Wprowadzenie jeszcze zdrowszych nawyków żywieniowych

5. Ulepszenie moich umiejętności malowania się


Co z tego, że były to już moje (niezrealizowane) postanowienia noworoczne, teraz mam nieco  inne podejście do tych zagadnień i przede wszystkim świadomość, jak je ugryźć. Po prostu dotarło do mnie, jakie błędy popełniałam dotąd w realizacji swoich celów. Oto jak zamierzam je osiągnąć.

Po pierwsze, każdy cel zamierzam dokładnie przeanalizować, stawiając sobie pytania: po co chcę to osiągnąć, co mi to da, dlaczego warto.
Po drugie, zastanowię się, co będzie mi potrzebne aby osiągnąć cel i w jaki sposób mogę to zdobyć.
Po trzecie, zdobędę wiedzę, jakie będą kolejne kroki dojścia do celu i rozpiszę je sobie dzieląc na najdrobniejsze czynności.
Po czwarte, postaram się o zewnętrzne wsparcie motywacyjne, które jednocześnie będzie  w pewien sposób stróżem i rozliczeniem z tego, jak realizuję swoje zamierzenia.
Po piąte, będę regularnie kontrolować efekty.

W następnym poście opiszę to na podstawie punktu pierwszego.
Uda się? na pewno!

1 komentarz:

  1. U mnie zawsze kończy się na obietnicach, "w końcu wezmę się za siebie" "od jutra zmieniam się"...nigdy nie działa. :(
    może jakiś motywacyjny post???

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Cel: uroda! , Blogger